۱۳۹۰ دی ۵, دوشنبه

قوه قضائیه ایران وارد فرایند انتخابات نهم شد

روز دو شنبه، پنجم ديماه، عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در وزارت کشور حضور یافت و از روند ثبت نام کاندیداها در ستاد انتخابات کشور دیدن کرد.
هفته گذشته نیز صادق آملي لاريجاني طی بخشنامه ای از راه اندازی ستاد ویژه پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی مجلس شورای اسلامی خبر داد.
رئيس قوه قضائيه دلیل راه اندازی این ستاد ها را اجرای قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب هفتم دیماه ۱۳۸۸ ذکرکرد و گفت در این شعب به جرایم انتخاباتی در سراسر کشور خارج از نوبت رسیدگی خواهد کرد.
حضور پر رنگ دستگاه قضايی در فرایند مقدمات انتخاباتی در حالی صورت میگیرد که محافظه کاران حامی خامنه ای، از احتمال بروز تنش از سوی حامیان دولت محمود احمدی نژاد خبر میدهند.
محمد رضا باهنر، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جریان موسوم به انحرافی و نقش اسفندیار رحیم مشایی به عنوان رهبر این جریان نسبت به مشکلی بزرگتر هشدار داده و میگوید، فتنه بزرگ‌تر آینده توسط جریان انحرافی نیست بلکه توسط برخی اصولگرایانی است که کج‌ فهمی دارند.
سید مجتبی واحدی، تحلیل گرسیاسی، معتقد است حامیان محمود احمدی نژاد نگران این هستند که شورای نگهبان با اعمال نفوذ در نتیجه انتخابات آن را به نفع محافظه کاران حامی رهبری تغییر دهد. محافظه کاران حامی علی خامنه ای نیز نگران آن هستند که جریان حامی دولت با استفاده از منابع مالی در نتیجه انتخابات به نفع تاثير بگذارد.
واحدی دخالت دستگاه قضایی در فرایند انتخابات را در جهت جلوگیری از اعمال نفوذ جریان حامی محمود احمدی نژاد در اعلام نتیجه انتخابات میداند.
نگرانی محافظه کاران حامی رهبری از جریانی به نام «جبهه پایداری» به رهبری محمدتقی مصباح یزدی است که در ماه های اخیر ضمن تقابل با جبهه متحد اصول‌گرایان خود را تنها پیرو علی خامنه‌ای می‌دانند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر