۱۳۹۱ مرداد ۳۱, سه‌شنبه

وزیر ارتباطات «عواقب بسیار سوء» پارازیت‌های مخابراتی را تائید کرد


رضا تقی‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تأکید کرده که پارازیت‌های مخابراتی «آثار و عواقب بسیار سوء و متعددی درپی خواهد داشت».
آقای تقی‌پور گفته است که پارازیت‌های ارسالی ازسوی وزارت ارتباطات ایجاد نشده و این وزارتخانه درصدد کشف منشاء ارسال پارازیت‌ها است و به‌طور جدی پیگیر آن است.
او اعلام کرده که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درمورد ارسال پارازیت چندین بار گزارش‌هایی برای نمایندگان و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس فرستاده است.
ارسال پارازیت روی شبکه‌های ماهواره‌های خارجی که در چند سال گذشته در ایران گزارش شده، هشدارهای برخی از مسئولان دولت و نمایندگان مجلس را درپی داشته اما این نخستین بار است که یک وزیر دولت دهم نسبت به خطرات امواج پارازیت هشدار داده است.
به نوشته وبسایت خانه ملت، خبرگزاری مجلس، براساس قانون، ارسال هر نوع فرکانس با هر میزان شدت، ارتفاع و مدت زمان باید زیرنظر و با هماهنگی «سازمان تنطیم مقررات و ارتباطات رادیویی»، نهاد وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، صورت پذیرد.
محمد کرم‌پور، رئیس سازمان تنطیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در واکنش به هشدارها گفته بود که پارازیت‌های ماهواره‌ای برای سلامتی مردم خطرناک نیست.
پیش از او مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از بی‌خطر بودن پارازیت‌های ماهواره‌ای بر سلامت انسان گفته بود.
هشدار خطرات امواج پارازیتی
معصومه ابتکار، دبیر کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران، امواج پارازیت را «سرمنشا بسیاری از بیماری‌ها» دانسته و گفته است که هیچ نهاد دولتی در ایران پاسخگوی این موضوع نیست.
پیش از او انوشیروان محسنی بندپی، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم، نسبت به بروز «ناشنوایی مزمن و التهابات پوستی براثر تداوم این امواج» هشدار داده بود.
به گفته این نماینده مجلس هشتم پس از انتخابات ریاست جمهوری دوره گذشته انواع پارازیت‌های مخابراتی به‌شدت افزایش یافت.
این در شرایطی است که ارسال پارازیت روی امواج ماهواره‌ای شبکه‌های خارجی از چندین سال پیش در ایران گزارش شده بود؛ طبق گزارش خبرگزاری فارس دوم اردیبهشت ۸۲، موضوع پارازیت ماهواره‌ای دركميسيون صنايع و معادن مجلس آن دوره و با حضور نمایندگان وزارت‌خانه‌های پست و تلگراف و تلفن، اطلاعات و دفاع بررسی شد.
به گفته برخی ناظران سپاه پاسداران از ۹ سال پیش نصب فرستنده‌های پارازیت را در تهران و شهرهای بزرگ ایران شروع کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر