۱۳۹۱ فروردین ۲۸, دوشنبه

احمدی‌نژاد از ترس انگشت‌نگاری به المپیک نمی‌رود

image
بهرام افشارزاده، دبیر کمیته ملی المپیک ایران خبر داد به علت قانون انگشت‌نگاری برای روسای جمهور و مقامات «بعضی» از کشورهای شرکت‌کننده در المپیک لندن، احمدی‌نژاد در مراسم افتتاحیه المپیک و پاراالمپیک شرکت نخواهد کرد.
به گزارش خبر آنلاین، افشارزاده گفته است: «در آیین‌نامه و دستورالعملی که کمیته تشکیلاتی بازی‌ها ارسال کرده، آمده که همه مقامات حتی روسای جمهور کشورهایی که کشور انگلستان تعیین می‌کند، ‌ باید انگشت‌نگاری شوند. ضمن اینکه کارت شناسایی وزرشکاران به منزله ویزای آن‌ها هم هست و بعضا ممکن است از ورزشکاران هم انگشت‌نگاری شود.»

همچنین علی‌آبادی رئیس کمیته ملی المپیک با تائید این مطلب، گفته است: «راستش در آیین نامه اجرایی بازی‌ها که برای آقای افشارزاده و کمیته ملی المپیک ارسال شده، چنین قانونی وجود دارد و این یکی از قوانین برگزاری بازی هاست.»

با ابلاغ این قانون به نظر می‌رسد که حتی وزیر ورزش ایران در هنگام ورود به لندن انگشت نگاری شود. قابل ذکر است که احمدی‌نژاد در دوره گذشته مسابقات المپیک در پکن در کنار ورزشکاران جانباز و معلول در افتتاحیه پارالمپیک حاضر شده بود.

کمیته برگزاری المپیک لندن، قانون انگشت نگاری مقامات سیاسی را تنها برای پاره‌ای از کشور‌ها در نظر گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر