بر اساس تحریمهای جدیدی که باراک اوباما فرمان اجرايی آنها را امضا کرده، نهادهای مالی آمريکا دارايیهای ايران از جمله بانک مرکزی جمهوری اسلامی را مسدود میکنند. این تحریمها «با توجه به اقدامات فريبکارانه بانک مرکزی و ديگر بانکهای ايران» وضع شده است.
به گزارش سایت وزارت خزانهداری آمریکا، امروز، دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۰، باراک اوباما در نامهای به کنگره آمریکا تحریمهای جدیدی را علیه ایران به امضا رساند*.
مهمترین پیآمد این تحریمهای جدید، بلوکه شدن داراییهای ایران از جمله بانکهای جمهوری اسلامی به ویژه بانک مرکزی ایران در آمریکا است.
این داراییها شامل داراییهایی که مقامات جمهوری اسلامی نزد شاخههای خارجی بانکهای آمریکایی به ودیعه گذاشتهاند نیز میشود.
قبل از این تحریمهای جدید، بانکهای آمریکایی فقط موظف بودند که معاملههای بانکی ایران را نپذیرند.
اوباما دلیل این اقدام را «پنهانکاری بانکهای ايران برای دور زدن تحریمها» عنوان کرده است.
همچنین وزارت خزانهداری امريکا نيز اعلام کرده که دارايی تمام وزيران، شرکتها و نهادهای دولتی، از جمله بانک مرکزی و درآمدهای نفتی ايران را مسدود میکند.
وزارت امور خارجه آمریکا نیز بیانیهای در این زمینه منتشر کرده و نوشته است: «این تحریمها نشانه عزم دولت آمریکا برای تنبیه ایران به دلیل پایبند نبودن به تعهدات خود است.»
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر